top of page
  • Writer's pictureStelleconfuse

33Domino (Czech Republic)

Updated: Nov 4, 2018

Brother in Sticker Art: 33Domino

Stickers in the street from: 2010

City: Ostrava

State: Czech Republic



1 - Introduce your sticker art project

I do not even know how it really started. I know I was collecting stickers, graffiti and things like that and I cut the magazines and put them in the closet. Later, I met several graffiti-guys who tried it... but I still had no plans.

In 2010 I saw the Banksy movie: "Exit Through the Gift Shop". Thanks to this movie, I've known street art and a sticker art. I started to take care of it and make different stickers on self-adhesive labels, different images glued with double-sided adhesive tape and we threw woolen boots... even though they did not know why. Later I discovered the adhesive foil and started to cut and cut... and so stayed today. Only occasionally posters, installations, shoes, graffiti will be present until today, but the sticker I think it's "stuck, stuck and stuck all the time" :-D

My first "brand" was a spiral I invented, then I tried take a cue a variety of things from the movies. One day I found a domino in the basement and I wanted to pull it out of the adhesive foil. My favorite number is 33, so I am always accompanied by the 33Domino... that will remain as my main logo all the time :-)



2 - In what creative ways have you collaborated with other sticker artists?

So far, I haven't done anything... the reason for this is that in my town, I'm one of the few who does anything like that in such a great extent and effort. I am afraid that even in the whole of the Czech Republic there are not many people like me who make stickers and stick in "as much scope" as I do.

In my city sometimes I saw several new stickers, but as soon as it appears, it quickly disappears. And if that's not the case, it's just people in the graffiti who make a couple and a lot of nothing. So with the help of several stones I can not do much.

That's why I've begun to discover and contacting through Facebook, Flickr, various websites, and recently in Instagram, with a graffiti friend recommendation, people from abroad to expand this art in our country. Most importantly, because people also must know that there is something like that. I love sticker-trade between other countries.



3 - Have you ever organized an event about sticker art? If not, you can write something about an event you have attended

Unfortunately I did not see any action with the stickers... so I'm sad. I would like to organize or participate in some way.


4 - What are your future projects in the world of sticker art?

I want to thank everyone for their cooperation, for the stickers trade and for the photos that I have received of my stickers pasted around the world. That my labels are everywhere is a big reward for me and abroad my works are appreciated, much more than by the people of my city. I hope it will soon be like this also in the Czech Republic



5 - What sticker artists do you admire or are important to you?

Among my patterns or idols, I do not know how to call, as for many people there is Banksy. But Banksy is a ghost I do not know :-)

Especially the creator of this website, Stelleconfuse, is my model because it is one of the first people I first exchanged for my stickers a few years ago. Recently, when I decided to set up an account instagram, he was again among the first I contacted and I have trade again my stickers labels with him. I was surprised that he remembered me and I was very honored when asked me this interview. I'm so glad that I, who are just one "CZ guy", can be here along with many others sticker artists.


Contatcs:

Instagram: 33_domino




Text in czech


1 - Představit svou nálepka umělecký projekt

Vlastně ani nevím jak to pořádně začalo. Vím že už od mala jsem zbíral ruzné nálepky, graffitti obrázky a podobné věci které jsem si vystřihoval třeba s časopisů a lepil si je na skříň. Později jsem poznal pár lidi z graffitti které jsemtakyzkoušel jen to pořád nebylo to pravé.

Asi v roce 2010 jsem viděl film Banksy: "Exit Through the Gift Shop". Díky tomuhle filmu jsem zjistil že existuje, pro mě neznámý streetart a stickerart. Začal jsem se o to zajímat a vytvařet různe fixem kreslené nalepky na lepící etikety, různe obrázky lepené oboustranou lepící páskou, hazeli jsme boty na dráty i když ani nevěděli proč, později jsem objevil lepící folie a začal vyřezávat a stříhat a u toho jsem zůstal do dnes. Občas plakáty, instalace,boty,graffitti udělám do dnes ale folie se na mě do slova "nalepili a zůstali přilepené asi už na pořád" :-D

Moje první "značka" byla spirala kterou jsem si vymyslel. Mezi tím jsem zkoušel vyřezat z folie různé věci. Jednou jsem ve sklepě našel domino a naadlo mě ho taky vyřezat z folie a číslo 33 je moje oblibené a doprovazí mě odjakživa tak proto 33domino které mi zůstane jako mé hlavní logo už na pořád :-)


2 - Jakým tvůrčím způsobem jste spolupracovali s jinými umělci s nálepkami?

Důvod toho je že v mojem městě jsem jeden z mála lidí co vůbec něco takového dělá v takovém rozsahu a snahou. bojím se řict že ani v celé ČR není moc lidí jako ja, kteří nálepky dělají a lepí v "tak velkém rozsahu" jako já.

v mojem městě se občas ukaže pár nových neznamých nálepek, jenže jak se rychle objeví tak rychle zmizí. A když tomu tak není tak to jsou jen lidi z graffitti společnosti kteří udělají par kusu a zase dlouho nic.

Proto jsem také začal postupem času objevovat prostřednictvím FB, Flickru,různých webu a v nedávné době hlavně Instagramu s doporučením kamaráda s graffitti oblasti kontaktovat lidi ze zahraničí abych tohle umění u nás v ČR rozšířil. Hlavně aby lidé také věděli že něco takového vubec existuje. Protože jen já s pomocí pár kamadů toho moc nezmůžeme proto jsem hrozně rád za vyměny mezi ostatními zeměmi.


3 - Už jste někdy uspořádali akci o nálepkách? Pokud ne, můžete napsat něco o události, kterou jste navštívili

Bohužel jsem se ještě žádne akce s nalepkami nesetkal je to smutné ale je to tak. Rád bych někdy něco takového uspořadal nebo se minimálně zůčastnil.


4 - Jaké budou vaše budoucí projekty ve světě uměleckého umění?

To že mé nálepky jsou jinde ve světě je taková odměna pro mě a jinde to lidé ocení vice než v mém městě. Doufám že jednou to tak bude i v ČR. Tím chci poděkovat všem za spolupráci a fotky a každou zaslanou nálepku která mi přišla :)


5 - Co umělci samolepky obdivujete nebo jsou pro vás důležité?

Mezi moje vzory nebo idoly nevím jak to nazvat je asi jako pro hodně lidí Banksy. Ale Banksy je duch ktereho nepoznám :)

Hlavně tvůrce téhle stranky Stelleconfuse je muj vzor, protože je to jeden z prvních lidí s kterým jsem před lety poprvé vyměnil své nálepky. Nedávno když jsem se rozhodl založit instagram tak byl zase mezi prvními které jsem kontaktoval a vyměnil s ním své nálepky. Byl jsem překvapen že si mě pamatuje a pak jsem byl ještě velice poctěn že zrovna mě oslovil a požadal o tenhle rozhovor. Jsem hrozně rád že i já, který jsem jen jeden "kluk z CZ" oproti vám umělcům zde mohu být.

133 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page